AnoukaanhetwerkinGhana.reismee.nl

Babys, kindjes en ondervoeding.

Afgelopen week heb ik in een communitie gewerkt waar vooral baby's en kindjes komen voor hun vaccinaties,voorlichtingen over ziektes en hygiene. Ook word het gewicht bekeken en word er een meting gedaan om te kijken of iemand ondervoed is.

In deze communitie heeft een arts de leiding die ook uit europa komt , leuk en fijn dat ik daar samen mee kon brainstormen en over verschillen kon praten.

Tijdens een dag waren alle vrouwen in de communitie opgeroepen om met hun kind langs te komen meer dan 70 kinderen die wij die dag gewogen,gescreend en gevaccineerd hebben.

Een aantal zijn daarna doorgestuurd omdat zij ondervoed waren . Ze hebben hier een programma opgezet waarbij ze ondervoeden kinderen bijvoeden. Hiermee word ook een appetite test gedaan. De meeste kinderen schrokken dan de zakjes voeding naar binnen. Een kindje was zo ondervoed dat hij met zijn 3 jaar nog geen kracht had om te lopen. Eind van deze week hebben wij samen gelukkig ervoor kunnen zorgen dat hij zijn eerste stapjes heeft gezet.

Richard

Hoi hoi lieve Anouk,

Wat leuk weer wat van je te horen en mooi wat je weer doet!

Trots op je hoor kanjer.

Xxx Richard