AnoukaanhetwerkinGhana.reismee.nl

Uitjes die we hebben gemaakt.

We hebben in de weekenden wat tijd voor onszelf die wij mogen besteden waarop we besloten naar de watervallen te gaan.

Daar kwamen we aan in ons hotel een bed en een heerlijk koud werkende douche maakte ons ontzettend gelukkig!

Toen we de menu kaart zagen waren we nog vrolijker omdat er europees eten opstond en wijn. Na ons buikje vol gegeten te hebben zijn we naar bed gegaan om ons voor te bereiden op de hike die we die volgende ochtend tegemoet zouden gaan. Er was ons namelijk aan geraden om de hike te gaan doen omdat die zo mooi was en we dan ook de bovenste waterval konden zien.

De natuur was dan ook prachtog en het uitzicht geweldig. Na 3 uur hiken, rotsen op klimmen en ons van rotsen af te laten vallen waren we er dan eindelijk. Onder de modder en schaafplekken bezweet en wel. Het leek wel of we maanden in de jungle hadden moeten overleven zo zagen we eruit. En zo voelde we ons ook! Die hike is de meest moeilijke, vreselijke enge hike die ik ooit in me leven heb gedaan. En of die veilig was ...tja in ons slakkentempo en voorzichtigheid waarschijnlijk wel. De waterval was heg dan ook zeker waard. Wat was het prachtig en indrukwekkend om te zien!! Na even heerlijk gezwommen te hebben , hebbeen wij onze weg vervolgd terug naar beneden waar we vervolgens om 5 uur in de avond aankwamen . ( we begonnen om half 10 in de ochtend). Moe maar voldaan, en met goed gezelschap erg leuk om te doen.

Ook zijn we een weekend naar Ho geweest, een hotel met zwembad en veel zwembanden wat wij in eerst instantie niet goed begrepen. Totdat wij er achter kwamen dat veel Ghanezen helemaal niet kunnen zwemmen. Wat hebben wij gelachen en daarna natuurlijk ook zwemles aangeboden waarbij we ons erg hebben vermaakt.