AnoukaanhetwerkinGhana.reismee.nl

Nieuwe uitdaging Donkorkrom

Vanaf aankomende week begin ik mijn nieuwe uitdaging. Werken in Donkorkrom.

Om hier vanuit kpando te komen moet je de voltarivier oversteken. Dat was al een onderneming opzich. Daar gingen we dan bepakt en bezakt met 2 koffers en rugzakken de kano in. (Weliswaar een hele grote). En daar zaten we tussen handelswaar,menssn kippen ,pastoors en kinderen . Op weg naar ons nieuwe huis ( voor 5 weken). De voltarivier is heel erg mooi overal zie je kleine eilandjes liggen. Na een uur varen kwamen we aan. De koffers werden uitgeladen waarop er vervolgens 1 op mijn hoofd werd gezet, ik sputterde wat tegen want lopen met een simpele mand op me hoofd lukte nog niet eens. Maar met twee handen erbij heb ik de koffer toch nog op me hoofd naar de taxi weten te transporteren haha.

Vervolgens gingen we met de taxi 4 koffers en 6 personen inclusief de chauffeur verder het binnenland in. Dat het binnenland is merk je meteen, meer natuur maar ook meer armoede, meer huisjes die van modder of andere natuurlijke producten zijn gemaakt en geen verharde wegen.

Eenmaal aangekomen in Donkorkrom werden we super warm onthaald en mochten we kennis maken met de gezondheidsdirecteur van deze omgeving, super bijzonder en een hele eer!

Inmiddels hebben we veel uitleg gekregen wat we hier gaan en zijn Esmee en ik helemaal enthousiast! We gaan op de motor verschillende communitys in om daar in healthcentres te werken. Ook gaan we bij mensen thuis op bezoek , en mogen we een dag meelopen in het ziekenhuis en als het even mogelijk is ook nog een bevalling meemaken!

Super gaaf hoe ze ons die kans willen bieden en hoe wij aan hun werkgebied worden toevertrouwd.

Ik denk dat ik hier veel kan leren over infectieziektes en zwangerschappen , ziektes die je in Nederland niet meer hebt maar wat hier nog regelmatig voorkomt.

Ik ga met volle zin deze 5 weken tegemoet en zal jullie op de hoogte houden van wat ik zoal zie, doe en meemaak:)

Reacties

Reacties

Kees

Succes in deze nieuwe fase, nog steeds respect voor je inzet!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!