AnoukaanhetwerkinGhana.reismee.nl

De reis

Hallo Allemaal,

9 januari was de dag. Rond 10 uur kwamen we op schiphol aan.

Bij de incheckbalie kwamen we erachter dat Rianne haar visum niet klopte. Hierdoor kon Rianne niet mee en moesten Esmee en ik onze reis samen vervolgen.

Rianne komt gelukkig nog wel, dus daar ben ik blij om!

Onze vlucht was vertraagd en we hadden maar 1 uur overstaptijd. Toen we aankwamen op lissbon hebben we echt alleen maar gerend en net op tijd het vliegtuig kunnen halen.

Toen ik het vliegtuig instapte vroeg de steward waar ik heen ging dus ik zei Accra , toen keek hij me heel serieus aan en zij dat ik in het vliegtuig naar Congo zat. Ik kon wel huilen en baalde als een stekker. Tot hij zei dat het een grap was. Nu kan ik hier gelukkig om lachen.

Aangekomen in Accra, moesten we door de douane heen, dit ging gelukkig best soepel. Toen we het vliegveld uitkwamen stond er in eerst in stantie niemand, of ja er stonden eigenlijk heel veel mensen maar niet iemand met ons naambordje.

Na ongeveer een halfuur gewacht te hebben kwam iemand ons ophalen.

We liepen naar de auto en terwijl we de koffers aan het inladen waren probeerde iemand onze koffer te stelen. Gelukkig hadden we onze chauffeur bij ons die de man een klap gaf waardoor de man de koffer losliet. De man bleef daarna op zn gemak staan kijken of hij nog een kans kreeg. Ik moest zo hard lachen om dat ik echt niet wist wat me overkwam , in Nederland is het ondenkbaar dat dit gebeurd.

We werden naar een hotel gebracht waar we hebben overnacht.

De volgende dag werden we opgehaald om verder te rijden naar Kpando. Het was een reis van 4 uur met een boel hobbels in de weg. Overal op straat liepen mensen om spullen te verkopen en als je stil stond kwam iedereen bij je raam staan om alsnog wat te verkopen.

Na 4 uur kwamen we aan in Kpando, de kinderen die hier woonde stonden ons al op te wachten en kwam naar ons toe rennen en brachten ons wat water. Water drink je hier overigens uit zakjes even wennen maar daarna is het goed te doen.

Ons verblijf is goed. We slapen in een stapelbed douchen met een emmer en spoelen de wc door met een emmer. Wassen doen we met de hand.

En ik moet je eerlijk zeggen het is heerlijk om zo te leven!

Reacties

Reacties

Carolien Teunissen

Lieve Anouk, wat een ervaring meis dit blijft je je hele leven bij, geniet er ieder moment van en zorg dat je gezond met een doos vol prachtige herinneringen weer bij ons thuis komt in Dieren. liefs van de familie Teunissen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!